2015. augusztus 13., csütörtök

Cseresznyebefőtt legegyszerűbben

Évekkel ezelőtt addig kutakodtam a neten, amíg sikerült összeszednem a befőtt készítés legegyszerűbb módját, az üvegek csírátlanításától a gyümölcs üvegbe helyezésén keresztül, a tartósításig bezárólag. Nincs csírátlanító kifőzés, macerás szirupkészítés, nagy fazékban dunsztolás és ami a legfontosabb NINCS BENNE TARTÓSÍTÓSZER!
Ezzel a megoldással teszem el a meggybefőttet is, a készítés során még egyszer sem tört össze üveg a sütőben, és egyetlen üveggel sem romlott meg.


Elkészítési idő: 60 perc
Hozzávalók: 

befőzésre alkalmas cseresznye
4 csapott ek cukor (üvegenként)
2 dl víz (üvegenként)


A leöblített üvegeket vizesen 3 percre mikróba helyezem, és a legmagasabb fokozaton járatom. Evvel elvégeztem a csírátlanítást.
A cseresznyét kiválogatom, csak az egészséges szemeket használom, alaposan megmosom, ami azt jelenti, hogy az első vízben 15 percig áztatom, majd kétszer átöblítem és lecsepegtetem.
Üvegekbe rakom, az üvegek alját jól meg ütögetem, hogy elrendeződjenek a szemek, és minél több férjen bele. Jól megrakhatom, mert a szemek zsugorodni fognak.
Minden üvegbe 4 evőkanál cukrot szórok, és felöntöm annyi vízzel, ami ellepi. Lezárom a csavaros fedővel, ami alá befőző fóliát helyezek.
Az üvegeket ezután egy magas falú tepsibe rakom, felöntöm hideg vízzel, és hideg sütőbe helyezve 180 fokon 40 percig "sütöm". Az idő elteltével elzárom a tüzet, és a sütőben hagyom kihűlni. Másnap mehet a polcra.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése