2015. január 14., szerda

A "Hét szakácsa"

Azon ritka pillanatok egyike, amikor nem a saját főztömet eszem

Az első internetes szárny próbálgatások után, ez volt az az oldal ahová nagyobb mennyiségű receptet töltöttem fel. 2014. márciustól - augusztus végéig pontosan 130 étel receptjét közöltem, figyelemmel kísérve a nézettséget, az esetleges reakciókat. Mindezekből messzemenő következtetéseket nem szándékoztam levonni, de mivel a kevés számú megnyilvánulás között egyetlen negatív sem volt ezt jó jelnek vettem.
Többek között ez is hozzájárult ahhoz, hogy megszülessen a receptes blogom, amit szeptember közepén "Karcsi főzdéje" névvel útnak is indítottam.
Nem sokkal később év vége felé kerestek meg, avval hogy a "Hét szakácsa" rovatuk szereplője legyek, amire örömmel mondtam igent.
Ezek után 2015. január 12-én  a Nosalty receptes oldalon a következő cikk jelent meg rólam.

"Eheti kiemelt szakácsunk, Károly saját maga által épített kemencéjében kísérletezi ki jobbnál jobb receptjeit. Pizzája és buktája különlegesen figyelemre méltó!"

"A főzést, mint legtöbben, gyerekkoromban kezdtem. Az alapokat 6-7 éves koromtól kezdve édesanyámtól sajátítottam el. A konyha szeretete már akkor kezdődött, s a mai napig töretlen. Nem tanultam a szakácsmesterséget, de a mai napig szívesen képzem magam autodidakta módon.
Szeretem a hagyományos magyar konyhát, de szívesen ismerkedek más népek ételeivel is. Feleségemmel és két felnőtt fiammal élek együtt Vácon egy kertes házban, kb. 15 éve főzök rájuk minden nap, azt megelőzően csak a hétvégi főzés és a vendéglátás során engedtek be a konyhába. Mióta nyugdíjas vagyok, a mindennapi mosogatást is „elvégezhetem”. A vasárnapi ebédekre a lányom is hivatalos a két unokával, így sokszor heten üljük körül az asztalt.
Szeretek sütni, főzni, grillezni, bográcsozni. 2013-ban építettem egy kemencét az udvarban, amiben azóta átlagban kéthetente készül valami finomság. A kemenceavató buli a tavalyi névnapomon volt, amikor 14 db pizzát sütöttünk meg a fiammal, a vendégek legnagyobb örömére. Igaz, az első úgy égett meg, ahogy az a „nagykönyvben” meg van írva, de a következőkre már jobban figyeltünk, mind finomra sikerültek. Azóta a kemencében megsült számtalan kenyér, sült húsok sokasága, bukták, kenyérlángosok és cserépedényben töltött káposzta, pacal, húsleves. Jelenleg ismerkedem a kemencében sütéssel, most az ott sütött-főtt ételek az új kihívás.
Szeretek kísérletezni, új ízeket, fűszereket kipróbálni, új recepteket kitalálni, szeretem a halat, a halas ételeket, kifejezetten kedvelem a csőben sült hal és zöldség-gyümölcs párosításokat. Szeretem a mutatós, színes ételek látványát, vallom, hogy az ember először a szemével „eszik”. Egy ízléses, szemet gyönyörködtető tálalás már fél siker. 2014 szeptemberében indítottam gasztro blogomat „Karcsi főzdéje” címmel, ahol megpróbálom összegyűjteni az eddig közzétett és még közlésre váró receptjeimet is."

A Nosalty receptes oldalon megjelent cikk eredetiben itt olvasható, ahol fényképekkel kiegészítve, pár ételem leírása is megtalálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése