2015. május 30., szombat

Csirkekuglóf aszalt áfonyával



Elkészítési idő: 110 perc
Hozzávalók: 10 adag


10 db csirkecomb
10 dkg sajt
20 dkg szeletelt bacon
10 db tojás
1 csomó újhagyma
20 dkg aszalt áfonya
4 gerezd fokhagyma
2 tk grill fűszerkeverék
2 tk piri-piri fűszerkeverék


A csirkecombokat lebőrözöm, kicsontozom, diónyi kockára vágom, sózom és megszórom a grill és piri-piri fűszerkeverékkel.
A tojásokat egy tálba ütöm, hozzáadom a lereszelt sajtot, a zúzott fokhagymát az apróra vágott újhagymát a zöldjével együtt, az aszalt áfonyát és jól összekeverem.
A kuglóf formát kizsírozom, zsemlemorzsával megszórom és kibélelem bacon szeletekkel.
Befűszerezett húsok harmadát lerakom körben a formába, meglocsolom a tojásos masszával, majd újból hús, massza, hús és masszával fejezem be, végül ráhajtom a bacon szeleteket és 190 fokon 80 perc alatt megsütöm.
Kihűlés után kiveszem a formából és felszeletelem.















A Kiskegyed Recepttár 2015. júniusi számában megjelent receptem I. helyezett lett a havi díjazáson! :)


Egy évvel később újra kedvet éreztem az elkészítéséhez, a csirkecomb és mennyisége, az elkészítés technológiája azonos. Amin változtattam az a fűszerezés, ebbe a receptbe a saját összeállítású szárnyas fűszerkeveréket használtam, trappista sajt helyett füstölt parenyicát reszeltem a tojásba és ezúttal aszalt meggy került bele. Ezt is előző nap este készítettem, mert másnap hidegen sokkal szebben szeletelhető. Az ebédhez sütőben, vagy mikróban annyi szeletet melegítettem fel, amennyit meg is ettünk. Természetesen ez is finom volt, mivel más fűszerezésű, ízvilágában is eltér a korábbitól.





Csirkekoszorú párolt kölessel és körtés- zeller körettel

1 megjegyzés: