2015. május 19., kedd

Szószos csirkemell falatok zöldséges rizzsel


Elkészítési idő: 70 perc
Hozzávalók: 6 adag

Húshoz
2 db csirkemell filé
5 ek teriyaki szósz
1 ek méz
1 tk currypor
1 kávéskanál őrölt fehérbors
1 ek almaecet
1 tk fokhagymapor
1 kávéskanál tabasco szósz
1 ek keményítő
2 ek olívaolaj
Rizshez
2 bögre rizs
2 ek olíva olaj
1 db sárgarépa
1 db fehérrépa
8 dkg (1 zacskó) olajbogyó

őrölt bors

A csirkemellet nagyobb kockára vágom. Egy tálban összekeverem a többi hozzávalót. Belekeverem a húst és 30 percre hűtőbe teszem.
A rizs elkészítéséhez kuktát használok.
Az olajon megfuttatom a rizst, majd felöntöm kétszeres mennyiségű forró vízzel, sózom, borsozom, hozzáadom a megtisztított és felszeletelt répákat.
Lefedem a kuktát és fütyülésig tüzelek alatta, majd amikor fütyül elzárom a tüzet és megvárom, hogy önmagától elengedje a gőzt (kb. 15-20 perc).
Szilva nagyságú magozatlan zöld olajbogyót használtam, amit éles kis késsel kimagoztam és feldaraboltam.
Amikor a kuktát ki lehetett nyitni hozzáadtam az olajbogyót a rizshez, óvatosan elkevertem.
Egy magas falú serpenyőt, vagy wokot megforrósítok.
Beleöntöm a pácolt húst és erős tűzön a hús kifehéredéséig pirítom. Az elkészült zöldséges rizzsel tálalom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése