2016. május 25., szerda

Sertésnyelv vadasan

Ez a vadas csak részben szósz, mivel a répák és a zeller szeletelve maradtak benne. A szószt a nyelvek fűszeres főzőlevének felhasználásával készítettem, csakúgy mint a vadasnál, amit még felaprított csemegeuborkával, petrezselyemzölddel és reszelt citromhéjjal egészítettem ki.


Elkészítési idő: 120 perc  
Hozzávalók: 6 adag

1 kg sertésnyelv
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
10 db szemes bors
10 db borókabogyó
1-2 ek almaecet
4 db babérlevél
1 tk cukor

mártáshoz:
2 ek cukor
2 ek étolaj
5 db sárgarépa
3 db fehérrépa
1 db zellergumó
2 ek finomliszt
3 db csemegeuborka
1-2 ek mustár
fél citrom reszelt héja
2 dl tejföl
1 csokor petrezselyemzöld


A nyelvet megmosom és annyi sós vízben, amennyi éppen ellepi, vöröshagymával, fokhagymával, borssal, borókabogyóval, ecettel, cukorral és babérlevéllel puhára főzöm. (kuktában 40-60 perc).
Ha kész, kiszedem belőle a nyelveket és megvárom még kihűl.
A főzőlevet leszűröm, a babérleveleket kidobom, a többit botmixerrel pépesítem, ha szükséges kevés főzőlevet öntök hozzá.
Közben a forró olajon megpirítom a cukrot, ha barna rádobom a megtisztított, felkarikázott sárgarépát, fehérrépát, a vékony hasábokra vágott zellert, sózom és majdnem készre párolom.
Meghintem liszttel, picit pirítom, majd hozzáadom a hagymás pépet, felöntöm annyi főzőlével, hogy forralás után kellemesen krémes szószt kapjak.
Megszórom reszelt citromhéjjal, belekeverem az apróra szeletelt csemegeuborkát, mustárt, tejfölt és felforralom.
Végül elkeverem benne a felaprított petrezselyemzöldet. Kóstolás után még ízesíthetem sóval, cukorral ecettel.
Ha kihűltek a nyelvek, lehártyázom és fél centis szeletekre vágom.
Tálaláskor a hús szeletek mellé szedek a vadas szószból és bármi illik hozzá, ami a vadashoz megy, ezt most krumplikrokettel tálalom.














1 megjegyzés:

  1. Régebben én is készítettem nyelvet vadasan, zsemlegombóccal vagy knédlivel. Nagyon finom volt. Tetszik ez a variáció. Az a csemege uborka pikáns adalék, ki próbálom alkalomadtán ezt a receptet :)

    VálaszTörlés