2016. május 20., péntek

Rántott csirkeszárnyak

Korábban már próbálkoztam a csirke alsó-comb hasonló módon történő megsütésével, de nem igazán nyerte el a tetszésemet. Akkor el is engedtem ezt a témát. A közelmúltban egy étolajos oldalon találtam hasonló receptet, csirkeszárnyból. Kipróbáltam, az első kettő ment a pörköltbe, de a harmadik már sikerült a leírás alapján. Végül 6 db szárnyból sikerült 6 fél szárnyat szépen megformázni. Mutatósak lettek, és mivel a szárny alapból kisebb, vendégvárásra, sör- és borkorcsolyának kiváló lehet.


Elkészítési idő: 30 perc
Hozzávalók: 4 adag

8 db csirkeszárny
finomliszt
tojás
zsemlemorzsa

olaj a kisütéshez







A szárnyakat megtisztítom, a szárnyvégeket levágom, majd a megmaradó szárnyat egy erős mozdulattal az ízülettel ellentétes irányba hajlítva kifordítom. Az a jó, ha a csontok átszúrják a bőrt és a végük kibújik. Ekkor kettévágom és a középső szárny részből a vékonyabbik csontot kihúzom, úgy hogy a hossztengelye körül megforgatom. Ezután a másik csont mentén letolom a húst egészen a porcig, úgy hogy kiforduljon és a bőrös fele kerüljön belülre és a hús a csont végénél kis golyót képezzen.
Ugyanezt elvégzem a szárny másik darabjánál is, hasonló módon kifordítom a húst, letolva egészen a csont végéig.
Ha ily módon mindegyiket elkészítettem, megsózom, esetleg borsozom, vagy tetszés szerint fűszerezem, majd a  csontnál fogva a szokásos módon panírozom, azaz lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgatom.
Bőséges mennyiségű forró olajban aranybarnára sütöm, majd papírtörlőre szedem.
Ízlés szerinti körettel, salátával, vagy mártással tálalom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése