2015. november 9., hétfő

Dupla sajtos stangli

Két féle sajtból készítettem ezt a sajtos rudat, az egyiket a tésztájába gyúrtam, a másikkal pedig a tetejét szórtam meg. Erre a célra a saját készítésű, május óta érlelődő ementáli sajtot használtam, ami kiváló illatot és ízt kölcsönzött ennek a sütinek.


Elkészítési idő: 60 perc
Hozzávalók: 12 adag

50 dkg rétesliszt
10 dkg reszelt sajt (trappista)
25 dkg vaj
2 dkg friss élesztő
0,5 dl tej
1 kávéskanál cukor
2 db tojás
1 ek só
1-2 dl tejföl
A tetejére:
1 db tojás
reszelt sajt (füstölt, ementáli...)


Az élesztőt a cukorral langyos tejben felfuttatom. A tésztához az alapanyagokat egy tálba teszem, hozzáadom a felfuttatott élesztőt és összegyúrom. A tejfölt részletekben adom hozzá és csak annyit, hogy puha, jól nyújtható tésztát kapjak.
30 percre hűtőbe teszem.
A sütőt előmelegítem 170 fokra. A tésztát kinyújtom 1 cm vastagra.
Tetejét megkenem tojással, megszórom reszelt sajttal, ez más fajta, mint amit a tésztába gyúrtam, nálam saját készítésű ementáli, és derelye vágóval, vagy pizzavágóval 1x5 cm-es rudakat vágok.
Sütőpapíros tepsibe rakom és 30 perc alatt 170 fokon készre sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése