2016. február 19., péntek

Juharszirupos palacsinta

Régen utaztam már virtuálisan, ezúttal a Föld második legnagyobb területű országába, Kanadába, a juharfák országába repített el a "világevős" könyvem. A juharszirupot, melyet a juharfa nedve ad, már az első európai telepesek megérkezése előtt ismerték az őslakosok. Én pedig sütöttem mellé palacsintát. Na, nem olyan szódavizes, magyarosat, hanem kisebbet, vastagabbat, amit csak juharsziruppal kell meglocsolni és már fogyasztható is.


Elkészítési idő: 30 perc
Hozzávalók: 20 db palacsintához

25 dkg liszt
8 dkg cukor
2 db tojás
1/2 csomag sütőpor
1/2 dl tejszín 30%
1-2 dl tej
csipet só
olaj
2 dl juharszirup




Egy keverőtálba szórom a lisztet, cukrot, sütőport, sót, tojásokat, tejszínt és annyi tejet, hogy sűrűn folyó palacsintatésztát kapjak. 5 percet pihentetem.
Palacsinta sütőben kevés olajat forrósítok, majd egyenként kb. 1/2 dl masszát öntök a serpenyő három pontjára, a tészta 8-10 cm-es kőr alakba önmagától szétterül.
2-3 perc alatt mindkét oldalát pirosra sütöm.
Ha elkészültek forrón tányérra teszem és meglocsolom juharsziruppal.








Az interneten láttam egy videót, ahol Nutellával töltik meg a palacsintát sülés közben! Kipróbáltam!
A szükséges mennyiség felét öntöm a forró serpenyőbe, erre 1 evőkanálnyi Nutellát teszek, majd leöntöm, a palacsinta tészta másik felével úgy, hogy befedje a Nutellát. Kis idő múlva átfordítom és a másik felét is pirosra sütöm.



Nutellával töltött amerikai palacsinta 

Juharszirupos palacsinta Nutellával töltve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése