2015. március 27., péntek

Töltött pulyka fasírt


Elkészítési idő: 100 perc
Hozzávalók: 4 adag

60 dkg pulyka hús
1 db szikkadt zsemle
1 ek étolaj
1 fej vöröshagyma
1 db tojás
3 gerezd fokhagyma
1 tk oregánó
1 tk bazsalikom
1 tk borsikafű
ízlés szerint só, őrölt bors
Töltelék:
10 dkg sajt
3 db kemény tojás
10 dkg bacon szalonna

A pulykahúst (mell, felső comb) ledarálom a vöröshagymával és fokhagymával együtt. Hozzáadom az előzőleg beáztatott, majd kinyomkodott zsemlét,  tojást és a zöld fűszereket. Ízlés szerint sózom, borsozom. Jól összekeverem.
A keményre főzött tojásokat tojásszeletelővel felszeletelem.
Leterítek egy 50x40 cm-es alufóliát duplán, megkenem olajjal, elterítem rajta a darált húsos masszát, úgy hogy az alufólia szélein 5 cm szabadon maradjon. A húson elhelyezem a tojás szeleteket, befedem a bacon szalonnával, majd elrendezem rajta a felszeletelt sajtot.
A fólia segítségével feltekerem, a tetején a fóliát összefogom a végeit elcsavarom. Óvatosan bánok a fóliával, nehogy kiszakadjon, ha jól lezártam mindenütt, tepsibe teszem és sütőben 200 fokon 1 óráig sütöm. Ha letelt a sütési idő, kinyitom a fóliát és a tetejét megpirítom, én a sütő grillfunkcióját használtam. 10 perc alatt szép pirosra sült. Vágódeszkára helyezve hagytam hűlni, majd szeletelve, tetszés szerinti körettel tálaltam.
Most egy balzsamecetes olívaolajos salátát készítettem hozzá.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése