2016. május 1., vasárnap

Csak csoki-torta

Mivel a legkisebb unoka születésnapjára készült a torta, elsődleges szempont volt, hogy mit szeret. Természetesen, mint minden gyerek, csokit csokival és még több csokival! Ennek a tortának a tésztáját nem hagyományos piskótából készítettem, hanem olajos kavart tésztát használtam, amit csokoládé híján kakaóporral színeztem. A vajkrém is csokoládé puding alapú, ami szintén kakaóporral lett felturbózva. Nem lőttem mellé, telitalálat lett, az ünnepelt legnagyobb örömére!


Elkészítési idő: 65 perc
Hozzávalók: 24 cm tortaformához

5 db tojás
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1/2 citrom reszelt héja
1 dl tej
1 dl étolaj
25 dkg liszt
2 ek kakaópor, cukrozatlan
1 csomag sütőpor
1 csipet só
krém:
1 cs étcsokoládé puding
4 dl tej
1 kávéskanál rumaroma
2 ek kakaópor, cukrozatlan
25 dkg vaj
10 dkg porcukor

A piskótához a tojásokat habosra keverem a cukorral és vaníliás cukorral, majd hozzáadom a tejet, olajat, reszelt citromhéjat és simára keverem.
A lisztet, sóval, kakaóporral, sütőporral elkeverem és belekeverem a tojásos masszába.
A tortaforma alját kivajazom, lisztezem, beleöntöm a masszát, és 180 fokos előmelegített sütőben 45-50 perc alatt készre sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm.
A krémhez a pudingot felfőzöm a tejjel és sűrűn kevergetve kihűtöm, majd elkeverem benne a rumaromát.
A vajat a cukorral jól kikeverem, belekeverem a kakaóport és a kihűlt csokis masszát kanalanként hozzáadva simára keverem.
A kihűlt tortalapot félbe vágom megkenem a krém felével, majd a maradékkal tetejét és oldalát is megkenem, díszítem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése