2016. március 30., szerda

Egyszerű balzsamecetes saláta

Van egy saláta készítési mód, még nagyanyáink idejéből, amikor a legyalult, vagy vékonyan felszeletelt uborkát besózták. Miután levet engedett, jól kinyomkodták és az ízesített salátalébe keverték. A kinyomott levet pedig kiöntötték, a benne lévő vitaminokkal és más értékes anyagokkal együtt. Jó ideig én is így készítettem, egy idő után azonban, jóval kevesebb sót használtam a besózáshoz, kinyomkodtam mert így tanultam otthon, és az enyhén sós levet vissza csempésztem a már összeállított salátába. Ízben ugyanolyan volt, vagy még finomabb, mert az értékes lé visszakerült oda, ahonnan a só kivonta. Ez az elkészítési mód már szimpatikusabb, de a legjobban az tetszik, amikor nem használnak se vizet, se sót! Egyszerűen meglocsolják citromlével, vagy balzsamecettel, olíva, vagy más hidegen sajtolt olajjal, esetleg mézzel édesítik és az egészet összekeverik. Természetesen ezt nem csak az uborkával, de bármilyen zöldség- vagy saláta félével meg lehet tenni.


Elkészítési idő: 15 perc
Hozzávalók: 6 adag

1 db kígyóuborka
1 db kaliforniai paprika
1 db jégsaláta
2-3 ek balzsamecet
2-3 ek olívaolaj








Az uborkát kis kockákra vágom, a paprikát kicsumázom, vékonyan felszeletelem, a jégsalátát laskára vágom. Volt még egy szívsalátám is, azt is bele aprítottam.
Az egészet salátás tálba teszem, meglocsolom balzsamecettel, olívaolajjal és elkeverem.
Fogyasztásig hűtőben tartom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése