2016. április 10., vasárnap

Bociszelet muffin

A boci szelet volt az alap elgondolás, így annak a receptjét alakítottam át. A túrós masszán nem változtattam, a kakaós tésztát viszont "muffinosítottam", ami abból áll, hogy a tojást egyben kavarom ki a cukorral és kakaópor helyett étcsokit használok felolvasztva, majd a nedves és száraz anyagokat összekeverem.


Elkészítési idő: 40 perc
Hozzávalók: 12 darabhoz

20 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
10 dkg cukor
15 dkg liszt
3  db tojás
1 kávéskanál sütőpor
Túró krém:
25 dkg túró
6 dkg cukor
1 db tojás
2 dkg búzadara
1/2 citrom reszelt héja
1 ek citromlé

A túrót villával összetöröm, hozzáadom a többi hozzávalót és elkeverem.
A csokoládét összetöröm és a vajjal gőz fölött felolvasztom.
A cukrot elkeverem a tojással, hozzáadom a kihűlt csokoládét, majd beleforgatom a sütőporos lisztet.
A muffin sütőbe papírkosarakat teszek, majd mindet félig töltöm a csokoládés masszával.
A közepükbe 1 ek túrós masszát teszek, és befedem a maradék csokis masszával.
180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütöm. Tűpróbával ellenőrzöm.














Ez is bociszelet muffin

Úgy kezdődött, hogy az eredeti boci szelet receptjében lévő mennyiségeket és a tepsi méretét figyelembe véve elkezdtem kalkulálni a 12 muffinhoz szükséges mennyiségeket, de rá kellett jönnöm, nagy fába vágtam a fejszémet. Egyszerűbbnek tűnt lefelezni a mennyiségeket, összekeverni és papírkapszlikba tölteni és utána korrigálni a szükséges hozzávalók mennyiségét. Ráadásul a kakaós résznek az összetevőit is megváltoztattam, így ez a megoldás lett a nyerő. A plusz anyagokból még 6 db muffin készült, igaz több túrós és kevesebb kakaós masszából, de ez az anyagok arányításánál már nem jelentett akkora gondot. Ezeket is megsütöttem, íme:


A kimaradt masszákból 6 db papírkapszlit tudtam megtölteni, mivel több volt a túrós massza, ezek a muffinok másként néztek ki, az ízük kevésbé volt csokis, de ezek is finomak lettek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése