2015. október 22., csütörtök

Sütőtök fűszeresen

A sütőtököt ezidáig csak úgy minden nélkül megsütöttem, ahogyan azt szüleimtől tanultam. Lehet hogy azok a tökök önmagukban finomabbak voltak, mert úgy minden nélkül is nagyon ízlett. Ma már, nem elégszek meg ennyivel, keresem az új ízeket, ezért legutóbb már pár csepp mézzel és leheletnyi sóval ízesítettem a sütés előtt. A mai sütés előtt kicsit körülnéztem a neten, melyek azok a fűszerek, fűszerkeverékek, amik harmonizálnak a sütőtök ízével. Így akadtam a kínai ötfűszer keverékre, melynek alapján még két fűszerkeveréket állítottam össze. Ezekkel szórtam meg a tököt.


Elkészítési idő: 75 perc
Hozzávalók: 4 adag

1/4 db sütőtök, nagydobosi
ízlés szerint só
ízlés szerint méz
I. Fűszerkeverék:
2 rész fahéj
2 rész gyömbér
1 rész szegfűszeg
1/2 rész szerecsendió
1/2 rész szegfűbors
1/2 rész zöld kardamom mag
II. Fűszerkeverék:
2 rész fahéj
2 rész gyömbér
1 rész szegfűszeg
1 rész édeskömény
1/2 rész szerecsendió
1/2 rész Cayenne bors
1/2 rész zöld kardamom mag
1/2 rész fehérbors
III. Fűszerkeverék:
Kínai ötfűszer keverék, ez a fűszer bekeverve kapható, de az összetevőket arányok nélkül leírom:
őrölt szecsuani bors
őrölt édeskömény
őrölt szegfűszeg
őrölt csillagánizs
őrölt fahéj

A sütőtököt feldarabolom, és egy alufóliával kibélelt tepsibe helyezem.
Megszórom az előre összeállított fűszerkeverékekkel, a három féle keveréket elosztom a sütőtökön. Az sem baj ha a tepsibe is szóródik, a zamata részben így is belesül a tökbe és sütés közben finom és erőteljesebb illatok lengik be a konyhát.
Leheletnyi sót szórok rá és pár csepp mézzel ízesítem.
Sütőben a legmagasabb fokozaton (275 fok), 60 perc alatt megsütöm.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése