2016. január 11., hétfő

Csirkehúsos orsótészta alla puttanesca

A tavaszi olaszországi kiránduláson szereztem be többek között ezt a fűszerkeveréket, mellyel pillanatok alatt a dél-itáliai konyha ízeit varázsoltam az asztalunkra. Spagetti helyett orsó tésztával készítettem, és a még mindig levő, saját érlelésű házi ementáliból reszeltem rá. A végeredmény egy fűszeres, pikáns, tüzes olasz tészta.


Elkészítési idő: 30 perc
Hozzávalók: 6 adag

10 dkg puttanesca fűszerkeverék
10 vaj
1 db csirkemell filé
2 ek olívaolaj
5 dl főzőtejszín
10 dkg trapista sajt
50 dkg száraztészta (orsó)
reszelt sajt tálaláshoz





A fűszerkeveréket 2-2,5 dl  forró vízzel felöntöm, és alacsony hőfokon kevergetve főzöm, amíg a víz teljesen felszívódik.
Ezután hozzáadom a vajat és pár percig pirítom.
A húst apró kockára vágom és addig pirítom, amíg kifehéredik. A sajtot belereszelem a tejszínbe és a fűszerekhez adom, 15-20 percig kevergetve főzőm.
Közben kifőzöm a tésztát, lecsöpögtetem elkeverem az olívaolajjal, majd belekeverem a tejszínes húsos szószt.
Tálaláskor reszelt sajttal (parmezan, pecorino) megszórom.

A fűszerkeverék összetevői: paradicsom, fokhagyma, vöröshagyma, piros paprika, bazsalikom, olajbogyó, kapribogyó, édes paprika, só, chili.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése